(з www.seminarija.pl)
В цьогорічному різдвяному посланні єпископи Польської Автокефальної
Православної Церкви закликали вірних дякувати Богові за ласки, які Церкві і
кожному вірянину подав Бог в 2014 році. Перелік дарів починається прибуттям
реліквій дерева Чесного Хреста і руки св. Марії Магдалини з Афону, що «духовно
оживило вірних і спричинилося до об‘єднання навколо Церкви». Повторив цю думку
предстоятель ПАПЦ митрополит Сава в інтерв‘ю порталові cerkiew.pl, констатуючи, що мощі вшановували також інославні християни, а такий прояв
єдності особливо важливий в часах, коли «людство страждає через різні поділи і
випробування». Я ніколи не хотів би почути від єпископів УГКЦ подібного. Не
хочу дожити часів, коли вшанування реліквій є вершиною духовного життя Церкви і
засобом об‘єднання християн. З тривогою спостерігаю однак, що до цього
прямуємо.
Закінчується перебування у Львові «оригіналу Нерукотворного образу Ісуса
Христа», який зберігається в «особистій захристії Святішого Отця». Мінімум
здорового глузду змушує застановитись: чому оригінал Мандиліону, тобто відбитку
лиця Ісуса Христа, зберігають в захристії, по суті технічному приміщенні? Мінімум
обізнаності з інтернетом дозволяє дійти до інформацій, що цей «оригінал», в
результаті наукових аналізів проведених у Ватиканських музеях, ідентифіковано
як копію з XIV століття. Мінімум відваги наказує спитати, чому в каталозі виставки «Vatican Splendors», в рамках якої
експоновано реліквію в США в 2008 році, можна написати, що римський Мандиліон
«вже не є оповитий легендою про своє походження як нерукотворне зображення», і
мовчки погоджуватись, щоб тисячі людей годинами на холоді чекали, щоб
приложитися до «оригіналу» Лику Христа.
Вид багатотисячної черги людей, яких війна і криза, страх і відчай, надія і
десперація спонукають до кільканадцятигодинного стояння на морозі, повідомлення
про шахраїв, які за гроші, немов на Шенгенському кордоні, пропонують
приспішений доступ до храму св. Юра, змушує мене спитати: чому наша Церква
робить це своїм вірним?
Одне на певно не станеться. Митрополит Сава на запитання, як минув 2014 рік,
відповів: «Питання поставлено неправильно. Мусимо усвідомлювати, що Церква
існує поза часом». На комфорт визнання, «що є благословенний Божий час, який
проходить» і «незалежно від його обумовлень Церква існує і виконує свою місію,
проповідуючи Царство Боже» не дозволить УГКЦ за свого життя президент Росії і
жахливо численна більшість його співвітчизників. Добовий відрізок часу означає
десятки нових жертв і зруйновані міста. Вернули криваві випробування.
Відповісти на них мусять покоління, які не пам‘ятають найгіршого періоду
комуністичних гонінь УГКЦ. І то в ситуації, коли болісно відчуваємо самотність
і байдужість з боку тих, які мали б першими заступитися за Церкву, котра за
вірність Римській Апостольській Столиці заплатила кров‘ю мучеників. Більше від
образу з XIV століття Україна потребує слів правди.
О. Богдан Панчак
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz