У сиропусну
середу на утрені Великопісна тріодь приписує читання проповіді св. Василія Великого про піст. Кападокійський святитель,
возвеличуючи піст, навчає: «А як впорядковує він суспільне життя! Цілу державу
й цілий народ він приводить до благочестя, вгамовує сварки і суперечки. Як
прихід учителя миттєво стишує дитячий гамір, так початок посту повертає місту
спокій. Чи з‘явився під час посту якийсь порушник спокою? (...) Якби всі
зробили його своїм радником у справах, тоді б ніщо не перешкоджало запанувати
міцному мирові у цілому світі: народи не повставали б один проти одного,
війська не вступали б у битви між собою. Коли б нашим наставником був піст, то
ми не кували б зброї, не було б судів, в‘язниць, в пустелях не було б
грабіжників, у містах – наклепників, на морі – розбійників». В Московському
Патріархаті, який, продовжуючи давню традицію, бореться за мир у світі, не
поділяють думки св. Василія. Його офіційний представник, коментуючи «миротворчу місію Росії в Україні», заявив: "
Будемо сподіватися і на те, що місія російських воїнів з захисту свободи і
самобутності цих людей і самого їхнього життя не зустріне запеклого опору, який
призведе до великомасштабних зіткнень. Нікому не хочеться пролиття крові і
поглиблення тих поділів, які вже існують серед православних людей на просторі
історичної Русі".
Протоєрей Всеволод Чаплін вважає, що «Росія в кращі періоди своєї історії
вставала на захист людей, чиє життя і свобода знаходиться в небезпеці». З точки
зору Кремля і Московської Патріархії свобода громадян України в смертельній –
для них – небезпеці. Бо стає справжньою, без прикметників, просто свободою людей,
які свідомі своєї гідності як істот створених на Божий образ. І має рацію
протоєрей Чаплін, коли говорить про людей, які хочуть «жити не під зовнішнім
управлінням, якого ці люди для себе не вибирали, а зберігати свою світоглядну і
цивілізаційну свободу». З тим, що він має на увазі вибір «суверенної»
російської демократії, а більшість українців просто демократії і європейської
цивілізації.
Один католицький святий сказав, що всі проблеми в священичому житті мають
свій початок у браку уважності під час служіння Літургії. Якби протоєрей Чаплін
дотримувався Тріоді і прочитав гомілію св. Василія, то на початку
Чотиридесятниці не ставав би адвокатом російських «миротворців».
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz