Слава св. Миколая є настільки потужною, що непомітними для церковного
загалу стали його «сусіди» з календаря. А це неабиякі постаті. 18-го грудня
(5-го за ст.ст) вшановується преподобного і богоносного Саву Освященного (†532), а
17-го(4-го за ст.ст) преподобного Йоана
Дамаскина(†749). Св. Сава, один з творців східного монашества, «не лише дав
розвиток монашому богослужбовому уставу, але і вплинув на розвиток церковного
богослужіння»(о. д-р Василь Рудейко). Йоан Дамаскин, один з Докторів Церкви,
лишив нам фундаментальні богословські трактати. Без його «Точного викладу
православної віри» і обгрунтування культу ікон ми не були тим, ким є як Церква.
Таким чином три дні поспіль вшановується святих, які мають виняткові заслуги в одній зі сфер церковного життя. Йоан вчив
віри, був неперевершений в lex credendi, правилі віри. Сава відзначився в
lex orandi, правилі молитви. Миколай в lex agendi, правилі діяння.
Збігом обставин для одних, рішенням Провидіння для інших об’єднане
українське Православ’я почало свій літопис під покровом трьох святих, чиї
подвиги разом узяті представляють повноту церковного життя. Віра, молитва і
діяльна любов – нерозривно пов’язані. Що з віри, якщо забракне діл. Навіщо молитва,
навіть ангелоподібна, якщо не скріплює
віри і не спонукає до чинного милосердя. Добрі справи без віри легко можуть
стати технологією харитативності.
Від гармонійного поєднання трьох правил: віри, молитви і діяння, залежить
майбутнє не тільки відродженої Православної Церкви України.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz