wtorek, 18 sierpnia 2020

Яблуко і Адам

 

Літні місяці багаті на свята. Маємо свято Господнє, Богородичне, вшановуємо мучеників. В масовій релігійній свідомості перше місце займають однак: мак, мед, яблука і зілля. Так написано про свято Переображення Господнього на сайті українського інформагентства: «У народі свято більш відоме під назвою Яблучний Спас, оскільки в цей день в храмах освячують плоди нового врожаю, символом якого стали яблука».

«З мілини фольклоризованої релігійності є тільки один вихід – безперервна едукація на всіх рівнях, як світська, так і релігійна». Отець професор міхал Геллер, видатний польський космолог, бачить в тому рецепт на кризу богослов’я, відмову молоді від катехізації, і багато інших явищ, які є симптомами неадекватності церковної практики в сучасному світі.

Відчалити на глибінь правди про подію, яку святкуватимемо завтра, можемо завдяки службі передсвяття. Чуємо заклик, щоб разом з Ісусом зійти на гору, бо там «просвіченим умом у світлі побачимо світло». Маємо «пройти велику зміну на краще», щоб добре приготуватися до завтрашнього споглядання божественної слави. Сповіщається нам, що Христос зійшов на Тавор, щоб «прийняте від Адама єство зробити кращим». Сповідуємо, що Господь Ісус є «нашим єдиним Богом, який воплотився і обожив людство».

Безсумнівно незрівнянно легше (всім) зосередити завтра свою увагу на благословенні яблук, ніж на обожествленні людини. Тоді однак наш старий колективний Адам незмінно нидітиме на мілині. Не тільки релігійності.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz