W refrenie „Mamony” Grzegorz Ciechowski prosto z mostu wyśpiewuje:„Ta piosenka jest pisana dla pieniędzy! Ta piosenka jest śpiewana dla pieniędzy! Ta piosenka jest nagrana dla pieniędzy! Ta piosenka jest wydana dla pieniędzy!”.
Ten post też powstaje z powodu pieniędzy. A dokładniej
– z żalu za nie przyznanymi unijnymi środkami.
W roku 2011 greckokatoliccy i rzymskokatoliccy
użytkownicy pobernardyńskich kościołów ze Lwowa i Lublina oraz seminaria
duchowne – greckokatolickie z Drohobycza i rzymskokatolickie z Lublina
aplikowali o środki unijne na renowację zabytków. Działo się to w ramach Programu
Współpracy Transgranicznej Polska-Białoruś-Ukraina, takich okruchów ze stołu,
przeznaczonych dla przygranicznych terenów Ukrainy i Białorusi. Nie udało się. Chyba
nie mogło, bo z trzech kościelnych projektów w programie na lata 2014-2010
wszystkie są „monoobrządkowe”. Jeden – „Bliźniacze klasztory: Węgrów i Rawa
Ruska - wykorzystanie potencjału dziedzictwa historycznego zakonu Reformatów
dla rozwoju turystyki i życia społeczno-kulturalnego w Polsce i Ukrainie” –
jest jakby bliźniakiem lubelsko-lwowskiego. Miał jednak tę jedną przewagę.
Ze 141 projektów programu PL-BY-UA 2014-2020 w
największe zdumienie wprawił mnie ten pod nazwą „Dwie kultury, jedna Europa”. Lider
polskiej organizacji będącej beneficjentem wiodącym straszy od kilku lat „banderyzacją”
Ukrainy, ostrzega, że młodzież przyjeżdżająca z Ukrainy do Polski na studia
jest pod wpływem tej zbrodniczej ideologii. Jest także gorliwym piewcą wyższości
cywilizacji łacińskiej. A program nie dotyczy „debanderyzacji”, lecz „zwiększenia wiedzy ludności, zwłaszcza
młodzieży, na temat dziedzictwa kulturowego województwa lubelskiego i obwodu
zakarpackiego”, gdyż organizacje z Zakarpacia są jego ukraińskimi
beneficjantami.
Obywatel GC śpiewał: „Nie traktuję cię jak głupca, ja zakładam, że ty słuchasz I że widzisz to, jak dzisiaj piszę dla mamony”. Przerabiając te słowa niejeden cyniczny beneficjent w duchu nuci pod adresem EU: „Traktuję cię jak głupca, zakładam, że ty czytasz i że nie widzisz, jak dzisiaj piszę dla mamony”.
https://www.pbu2020.eu/pl/projects2020/560
https://www.pbu2020.eu/pl/projects2020/431
https://www.pbu2020.eu/pl/projects2020/538
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz